Assalamualikum serta Salam Sejahtera Kepada pengunjung Blog PujMAC "Please Sign this Guest Book" sebagai tanda menyokong perjuangan PujMAC dalam arena MTB Sekian Terimakasih

Thursday, October 1, 2009

Kayuhan 1M1MTB UPM Serdang

Meeting Point: Restoran Azwath Bosnia Serdang
Meeting Time: 9.00pm
Roda Golek:9.30pm

Dah lama teringin nak layan track UPM ataupun kayuhan 1M1MTB (cetusan idea perdana menteri kita 1Malaysia_tahniah saudara Haitsan).
Ramai jugak rider malam tu..sehingga tak mampu aku nak nyatakan seingat pujMAC blogger malam tu yang turun..Ken_Kamarul, Haitsan, Iyan_pujMAC, Jayen_pujMAC, GtNik_pujMAC, Yeti_pujMAC, Moqh, Mekanik kedai Sam, Payed, dan yg lain sorry nama tak ingat.



Track Elavetion (ikhsan dari basikalcom)

pujMAC rider tegar sampai paling awal...semangat 1 Malaysia betul dia orang nie..terutama s Jayen nie...tahniah diatas semangat yang macam itu..kerana dgn semangatlah kayuhan akan bertambah manta dan terus mantap.



Masing sibuk dok set_up jentera masing2. Setelah selesai set-up dan menunggu member2 yg lain..SiJayen sempat melepaskan asap rokok dunhillnya yang membuatkan aku benar layu...dan menusuk-nusik lubang hidung aku...teringat aku akan kenikmatan merokok....

Nak kena sekolahkan siJayen nie...(walaupun dia emang hari2 pergi sekolah).








Seisi perkenalan dan chit-chat bermula..Bro Ken..mempromosikan lampunya...dua bijik lampunya kat handle..dah macam kepala keretapi lak aku tengok...to Ken..pd pendapat aku lampu tu tidak memadai jika nak layan KW esok malam...(but u can try)









Moqh, dah lama tak jumpa selepas berumahtangga....nice to c u morqh. Sempat jgak morgh cerita kat aku yang dia kena badi wife dia yg dok mengandong anak sulong..he..he...tak per morqh..sabor aje la...










Kami memulakan kayuhan dari serdang menuju ke UPM..akupun bukannya biasa sangat track nie so layan jugak la...kepada yang fit..semua dok depan..cam aku blogger yang tak fit dok belakang aje la...










Memasukki kawasan UPM..best jugak track nie..tapi sebelum tu aku nak mintak maap bebanyak..sebab quality gambar dibawah tahap yg diharapkan...












Kami sampai dikawasa Hospital Serdan dan berptaha balik..terfikir jugak aku camner nak patah balik...emm rupa2nya kena berpusing dijambatan...bila aku snap pic si Jayen nie dah macam dlm kandang lak dia nie..he..he...








Sijayen berakayuh didalam kandang..he..he..dalam kandangpun ada jugak yang nak race...biasa la bila rider ditahap fit..so apa lagi tak kira celah manapun mesti nak race..sambil membakar..rakan2 yang lain...












Para riders sempat emberi posing yang menarik..tapi sorry la bro..camera nokia N82 aku malam tu mengecewakan aku..sorry for that..










Kami berkayuh menuju ke Putrajaya..tempat yang menjadi kebanggaan aku sebagai anak Malaysia dan Merdeka...sesungguhnya idea dan ilham dari bekas PM "TUN Mahathir Mohammad"

Aku malam tu kira layan2 jugak la..nak kata best..tak la sangat..sebab track kurang climbing..nak kata tak best..tipu la..sebab dpt kenal ramai kawan2 malam tu






Disini acara pecut bermula..dan memecahkan peluh..kira masuk bab rempit la...memang best kalau rempit dan kasi asap...he..he...











Dah penat berkayuh,merempit..so berehat sebentar..Haitsan komplen basikalnya seolah2 seperti tak smooth..or maybe lemak2 lemangnya masih tidak turun...(kira alasan la tu..)

Sehinggakan aku tak pasti siapa Leader malam tu...sebab Haitsan selalu berada dibelakang..he.he..aku rasa dia siman tenaga untuk kayuh Offroad Kota Warisan..






Nasib baik alam tu..ada mekanik..sambil GtNik dok usah apa lagi tu..cam ada aje yang tak kena.tapi yg pasti aku tengok..Haitsan punya bike guna KCNC Quick Release...idaman aku tu...dulu...la...









Dah puas using2 Putrajaya..terus menuju pulang..yg aku rasa seolah melalui kawasan Bangi...or Sg Merab...dan sempat singgah di satu kedai makan..untuk menghilangkan dahaga......

Selesai minum..kami meneruskan kayuhan pulang...yang pasti







Oleh kerana ini route pertama aku lalui, dan info tidak banyak dapat ku ceritakan engenai route kali ini..memadai la..dengan melihat track elavation hasil sumbangan dari Bro Ken basikal.com
To haitsan teriamakasih diatas undangan..

No comments:

Post a Comment