Assalamualikum serta Salam Sejahtera Kepada pengunjung Blog PujMAC "Please Sign this Guest Book" sebagai tanda menyokong perjuangan PujMAC dalam arena MTB Sekian Terimakasih

Monday, October 12, 2009

3rd PujMAC NITE RIDE "OFFROAD" (Final)

Venue: Kota Warisan Dengkil
Meeting Time: 8.30pm
Ride Time: 9.30pm

Kayuhan kali ke 3 anjuran pujMAC di 3rd Nite Ride "OFFROAD" Kota Warisan dan kali terkahir sempena persediaan di ECC Malacca. Setelah di 1st Nite Ride yang disertai seramai 26 rider, mana kala di 2nd Nite Ride pula serami 26 rider dan di 3rd Nite Ride seramai 24 rider. Kesimpulannya "Nite Ride" sememangnya mendapat sambutan yang memberangsangkan. pujMAC dengan ini mengucapkan ribuan terimaksih kepada semua rider2's yang sudi mengambil bahagian serta memberi sokongan padu. Sesungguhnya tiada kata yang mampu diucapkan hanyalah "Ucapan Tahniah dan Terimakasih"

pujMAC masih meneruskan aktiviti Nite Ride buat kali ke 3 dan yang terakhir dalam pujMAC calendar. Sempena persediaan ke ECC Malacca.


Rider's pada malam itu sedang siap sedia sambil mendengar celoteh dari penghulu Track Kota Warisan iaitu Bro Kamrul. pujMAC mengucapkan setinggi2 teriaksih kepada Bro Kamarul yang senantiasa meluangkan masa dan tidak pernah menolak pelawaan pujMAC untuk melayari track Kota Warisan.

Kepada mana2 riders yang ingin melayari track Kota Warisan boleh la menubungi Bro Kamarul.





Sebelum acara bermula rider's megambil kesempatan bertanya khabar kepada serta berkenalan.

Bro Awie dari KLIA 1st time joint pujMAC di Nte Ride OFFROAD sedang berbual mesra dengan Mamat.








Ada juga rider yang sempat menyendiri...kenapa yek..mungkin menceritakan kehebatan Nite Ride, upgrade basikal, open house or mungkin menenagkan fikiran sebelum memulakanacara kemuncak Nite Ride...










pujMAC rider's pada malam tu. Yang lain tiak dapat joint disebabkan urusan masing2.

Kepada rider's pujMAC pada malam itu..terimakasih diatas sokongan dan khidmat yang diberikan.

Iyan,A.achik,Ekram,Mamat,Mat & Amer (yang dah lama tak follow pujMAC disebabkan kesibukkan tugas)





Sebelum acara Nite Ride dimulakan, bacaan doa dari Giant a.achik meminta perlindungan dariNYA agar kayuhan pada malam itu direstui dan dijauhi dari malapetaka.

Thank to a.achik.









Para riders pada malam itu memberikan tumpuan setiap bait2 doa yang dibacakan oleh a.achik.












Tepat jam 9.50, rider dilepaskan. Pada malam itu aku terpaksa melakukan banyak tugas, runner, cameraman serta blogger memandangkan ramai shabat yang tidak turun. Anyway ini bukan masalah besar..kerana semua itu telah dilalui dari mula pujMAC ditubuhkan.









Rider mula terjah ke OOFROAD, bagi yang masih baru, perasaan teruja pasti timbul, manakla rider's yang telah mengikuti kayuhan pujMAC Nite Ride yang terdahulu..ini adalah pekara biasa.











Suasana gelap gelita, namun cantik pemandangannya bila melihat lampu LED dari basikal rider's pada malam itu.

Oleh kerana hujan sudah lama tak kunjung tiba diKota Warisan, track pada malam itu amat memeritkan dengan debu2 yang beterbangan akibat hakisan dari tayar MTB para rider's.

Kesian Mamat_pujMAC yang terpkasa menlan setiap habuk, maklumla..dia adalah last man pada malam itu. Thanks Mamat.



Kayuhan diteruskan. Aku terpaksa kehadapan dan kebelakang untuk mencari shoot yang terbaik untuk diluahkan dada blog.

Namun ini adalah pekara biasa bagi blogger yang tak bertauliah. Blog mesti diupdatekan, tiba2 teringat satu email yang diterbangkan oleg Rostan..tertunduk malu dan tersipu-sipu.







Kelibat rider's malam itu..masing menumpukan sepenuh perhatian kepada kayuhan, sambil berbual2 mesra.

Dari riak semua para rider's malam itu..menunjukkan yang mereka teruja sungguh.









Kepada yang pernah mengikuti pujMAC Nite Ride 1st & 2nd inilah masanya mereka menguji segala pengalaman dan skill berkayuh malam. AKu lihat ramai rider's yang telah biasa dengan suasana malam..memecut sekuat hati..

Cuma 1st time joint Nite Ride sedikit tergamam dan kerana suasana yang gelap membuatkan pemandangan mereka terhad






Cahaya LED dari depan dan belakang disertai dengan pantulan cahaya baju serta basikal membuatkan kami benar terhibur pada malam itu.











Lihat saja suasana pada malam itu, pancaran lampu neaon sungguh cantik. Kami sempat diberi sokongan oleh pemandu kereta yang malaui Highway Utara Selatan dengan bnuyi hon yang tidak henti2, maungkin mereka ternampak pantulan cahaya lampu kami. Atau mungkin mereka tertanya2.."Lampu apakah itu" atau "Gila ke apa mereka nie berkayuh dimalam hari" mungkin pelbagai soalan yang keluar dari kotak fikiran mereka.





Aku pada malam itu terpaksa mengerah sekuat tenaga mengejar mereka kerana selalu ditinggalkan, memandangkan gambar harus diambil untuk tatapan semua rider's.

Namun mamat memainkan peranan yang cukup baik, tidak pernah meninggalkan aku keseorangan, sesuai sungguh jawatan mamat nie sebagai last man.






Mamat_pujMAC yang merangkap last man pada malam itu setelah tugas utamanya sebelum ini sebagai runner diberikan kepada Mat_Livina.

Beliau terpaksa memangku tugas Rostan kerana beliau tidak dapat turun malam itu doatas sebab tugassan.








Kami sampai dichekpoint kedua, dan berehat panjang untuk memastikan semua riders sampai pd malam itu. Sementra menunggu rider's sampai celoteh dari Bro Kamarul pasti timbul.

Orangnya sederhana namun sikap friendlynya membuatkan riders pd malam itu terhibur dengan setiap cerita dari Bro Kamarul.







Atok MTB sememangnya familiar dalam Nite Ride anjuran pujMAC, terimakasih diatas sokongan.

Mat yang semapt juga mengambil beberapa picture untuk diisikan diFace Booknya.









Ni..Farid rider dari Port Dickson yang tidak mahu melepaskan peluang menimba pengalaman berkayuh di pujMAC 3rd Nite Ride OFFROAD di Kot Warisan.

Begitulah hebatnya media electronic...segala info dapat dikongsi bersama. Kepada Farid thankk for coming. Rajin2lah pantau pujMAC blog untuk next ride. Ada masa kita jumpa lagi.






Finally Rizal a.ka. Redzrake dari balada seorang programmer turut serta pada malam itu. Setelah 2 kali terpaksa menolak pelawaan pujMAC untuk berkayuh. Nice meeting u Bro.

Bro Fimi dari team ROP yang sememangnya senantiasa menyahut pelawaan pujMAC. Thank Fimi, next time kita layan lagi.

Bro Fimi sempat mencadangkan supaya "NITE RIDE OFFROAD dijadikan acara bulanan. Thanks for the briliant idea...



Setelah puas berehat, kami meneruskan kayuhan. Nie masa layan DH..memang mengasyikkan, kepada yang sudah biasa ini adalah makanan mereka, kepada yang masih baru dan kurang keyakinan sedikit gabrapun ada.

Tapi yang pasti malam itu tak ubah seperti koboi dengan kudanya..rempittttttttt







DH..DH..DH..stim woi..siapa tak layan mememang rugi. Boleh cecah 40km/h jika brake dilupakan.

Namun lampu haru cukup terang agar tidak kecundang atau kawalan MTB mesti baik.









Sedang syok layan tiba2 kayuhan terhenti semua suara rider bergema memberi isyarat. Aku yang dibelakang terus terkjut dengan keadaan malam itu, terus memohon kehadrat ALLAH s.w.t memohon agar tidak ada pekara yang uruk berlaku.

Salah seorang rider kecundang malam itu, alhamdulillah semaunya baik. Jatuh adalah pekara biasa dlm MTB especially bila layan DH.





Yang pasti camera dari hp Nokia N82 aku tidak cukup power untukl merakamkan detik pusingan u serta pantulan cahaya yang berderet dari MTB rider's malam itu. Kalau cukup power mesti menarik gamabar2 pd malam itu.










Sedikit sebanyak picture yang diambil kurang menyenangkan, maklumla..semaunya diamabil sewaktu berkayuh.

Sorry la..gambar kurang menarik.










Kami sampai disatu tempat yang telah dipagari, memandangkan itu adalah jalan yang kami terpaksa lalui, maka kami terpaksa meredah sempadan.
Terdengar dari suara2 rider pada malam itu.

Kita terpaksa meredah sempadan la..

Pastikan pasport disimpan pak!!!

Lihat sekeliling..ada imegresen tak?






Acara menyeberangi sempadan bermula. Disini semangat tolong menolong dan setia kawan dapat dilihat di malam itu.

Betapa semangat begini harus diteruskan dan dipupuk. Tiba2 aku terdengar dari satu suara sumbang!!!

Nie basikal berat 5 kilo, nak menyeberangi sempadan.

Basikal siapa nie ringan gilerrrr laaa...






Wajah0wajah kepuasan, kepenatan, teruja, gabra dan pelabagai lagi.

Namun yang pasti para rider's begitu enjoy pada malam itu.























































































Pemandangan dari Bukit 360, semua view boleh nampak utara,selatan, timur & barat. Pilih saja view mana yang nak dilihat. Yang pasti bukit nie memamng memberangsangkan, Setelah penat berkayuh climbing bagai nak putus urat kentut..tapi bila berada dipuncak..pehhh memang best, tiupan angin yang sepoi2 bahasa pd malam itu mambuatkan semua rider asyik layan perasaan.





Fimi dari Team ROP. Kecewa kerana kawan2nya yang lain tidak turu serta. Rilek bro kayuh nie bukan boleh paksa-paksa. Siapa yang berkelapangan joint aje, maybe kawan yang lain sibuk dengan jadual harian.










Adik berdik pujMAC Mat & Iyan mesti ada yang diperkatakan maklumla dah lama tak berkayuh bersama-sama.












Bro Amer yang telah lama menyepikan diri dari kayuhan pujMAC turut serta pada malam itu.













Achik, yang tersenyum puas. Serta sempat memberi nama kepada bukit yang dipanjat pada malam itu.

Manakal Bro Kamarul pula sempat berbual2 denagn new rider's pd malam itu.

Satu nasihat aku kepada Kamarul, seelok2nya power stick kasi kurang sikit yek..kalau boleh stop lagi bagus.





Gang dari Nilai MTB dan Atok MTB sempat memberikan pose yang istimewa di bukit 360 degree.

Terimakasih kepada gang Nilai MTB dan ATok yang tidak henti2 memberi sokongan kepada pujMAC dalam Nite Ride di Kota Warisan.








Rizal dari balada seorang programmer, sempat meluangkan waktu berbual2 dengan riders malam itu. Yang pasti Bro nie kuat kayuh..panjat.layan DH selamber aje..mungkin staminanya ditahap gaban, maklum la dizaman serba moden ini org berebut membeli pelabgai jenis kereta sport,MPV untuk pergi kerja..dia selamber aje gi kerja naik basikal...tahniah Bro.







Bri fimi dari ROP, Awie dari KLIA, Dino dari putrajaya (sememangnya memeritkan buat dini namun syabas diucapkan kerana mampu mengikuti kayuhan kami pd malam itu)

Susana di Bukit 3060 degree (nama yang diberi oleh a.achik)









Finally pujMAC mengucapkan ribuan terimakasih yang tidak terhingga kepada semua rider's yang menyertai kayuhan Nite Ride sejak dari mula. Semoga semua kenangan dan pengalaman bekayuh akan memberi sedikit pengalaman untuk mengharungi ECC Malacca.

Untuk lebih picture / video 3rd Nite Ride "OFFROAD" sila kunjungi dari blog sahabat kita

Video sumbangan ikhsan dari Balada seorang Programmer


No comments:

Post a Comment