Assalamualikum serta Salam Sejahtera Kepada pengunjung Blog PujMAC "Please Sign this Guest Book" sebagai tanda menyokong perjuangan PujMAC dalam arena MTB Sekian Terimakasih

Thursday, October 8, 2009

Kayuhan KESAS Highway

Meeting Point: Petronas KESAS
Roda Golek; 9.30pm
Average Speed: 25km/h
Max Speed: 42km.h

Dah lama betul tak layan kayuh road KESAS, last pujMAC layan adalah pada 14 July selepas tu mula la..cari track2 baru. Bila dah lama tak layan perasaan rindu berputik..kira macam org bercinta jugak la...benci2 tapi rindu. Oleh kerana dah lama tak berkunjung..maka pujMAC decide layan KESAS highway


Rider's pada malam itu, Shahrin, Jayen, Sufyan, Iyan, GtNIk, Yeti_K, A.achik, asri@bk5 dan aku selaku pujMAC blogger.

Wajah2 yang merindui track KESAS Hihgway











Sebelum kayuh, acara bersosial bermula...
Chit-chat, kutuk-kutuk, bertanya khabar, senda gurau dengan pelbagai lorat dan style..tapi malam tu..cam dah lebih ke lorat Kelantan le pulak...maybe ramai rider's yang berasal dari sana kot!!!!!anyway..kita 1 Malaysia (kata2 dari our PM)










Malam tu memang dah decide Leader adalah Bro Shahrin...bukan calang leader yang dipilih oleh pujMAC...












Kami bermula dari Petronas KESAS Highway tepat jam 9.30pm...inilah satu sikap yang saya puji pada team pujMAC termasuk la aku he..he..yang selalu menepati masa. Kepada pujMAC teruskan ketepatan masa anda....










Setelah berkayuh sejauh 2km, kami bertemu dengan rakan lama iaitu Bro Robin, Azrul, Mamat (selaku runner dimalam 1st & 2nd Nite Ride OFFROAD Kota Warisan, cam ner lak dgn 3rd Nite Ride OFFROAD joint ke?) & ..... dari Kayuhbeb. Dah lama tak bertemu denagn Gang Kayuhbeb..maybe malam tu tak ramai turun sebab masih beraya lagi agaknya..takpun kesibukkan dengan tugas masing2. Ye la..kayuh nie mana boleh paksa2.






Bro Shahrin, leader kayuhan KESAS pd malam tu.
Kuat shahrin nie berkayuh..tengok betispun dah tahu memang kuat kayuh..kalau sesiapa yg dok belakang dia..tengok di mula sepak pedal..pehhhh...tak berani nak dekat...










Memandangkan gang Kayuhbeb hanya layan KESAS Highway sampai dipersimpangan Summit..kami meneruskan kayuhan kami...kerana kayuhan kami masih jauh.










Selepas aje meninggalkan gang kayuhbeb, pujMAC terus memecut..pehhh aku rasa malam tu..memang semua dah naik hantu..maximum kayuh 42km/h.

Tengok aje la picture pian tu..pehhh..semuanya pecut macam dikejar hantu.

Sehingga terpaksa menunggu rider's yang lain dipersimpangan Summit.






Memang tak sia2 kasi Shahrin jadi leader malam tu..memang betul2 dia tarik..sampaikan terlepas simpang..kena pulak dicucuk dengan kata2 yang memberangsangkan dari GtNik.

Lihat saja wajah kepuasan dari Sharin & GtNik









Nie lak rider's yang tertinggal..nak tahu siapa..he..he...itu adalah rahsia dalaman dari pujMAC.

Make sure..next time team yang kat belakang nie..kat depan la pulak...








Setealh semuanya berkumpul..kami begerak semula..so aku selaku blogger dok belakang..ingat nak pantau..rupa2nya kena tinggal..punyalah maximum aku kayuh nak kejar budak pujMAC nie..tapi nyata..hilang dipandangan.

Dalam hati..berkata2 (wah semakin power anak2 buah aku nie sehingga melawan tokeh)
Dalam Tapi itulah kenyataan tak semestinya basikal high end..anda akan senantiasa berada dihadapan..yang penting kekuatan dan keazaman...pasti akan menewaskan segalanya. Sayup aje anak buah tinggalkan aku...pehhh malupun ada...dan aku lah orang paling last sampai di rehat Kinrara.




Sampai aje aku di rehat Kinrara, aku tengok anak2 buah dah melepak. Emmmm...so aku yg sememangnya bangga dgn peformance anak buah aku..terus tersenyum sinis aje...









Macam ada yang menarik diceritakan oleh A.achik sambil diperhatikan oleh Jayen,Yeti,Shahrin serta Iyan.
Apa yang dperkatakan akupun tak pasti..tapi rasanya..cam niel akot..
A.achik: Aku punya la laju tadi..rasa cam dah top speed aje...tapi heran aku..cam ner Jayen follow aku kayuh sambil bersiul...

Jayen: Aku semangat sebab picture dah keluar blog

iyan: Patut la kuat semacam aje siJayennie...bila laktime aku nak keluar blog nie...

Shahrin; Lepas nie mesti aku lak...

Yeti_K: Dulu aku keluar jugak..tapi tak la semangat giler cam si Jayen nie..




Iyan, dengan pose ala2 manja lagi..bagus buat menantu nie...












pujMAC member's sedang khusyuk mendengar celoteh dari Bro asri@bk5

Hebat jugak bro nie berkayuh dan basikalpun high end.

So amacam Bro,,joint tak Kota Warisan 3rd Nite Ride?







Setelah semuanya puas berehat sehingga peluh dah semakin kering..kami meneruskan kayuhan pulang...dlm otak aku mesti dok fikir..lepas nie mesti "REMPITTTTTTTT" So akupun tidak melepaskan peluang "REMPITTTTT"











Kan aku cakap dah..semuanya dah hilang panduan, masing-masing menguji skill dan kehebatan jentera untuk memastikan apa yang kurang pada jentera, sebelum menuju ke ECC.
If ada yang terkurang..alamatnya..weekend mesti ada yang berkunjung dan berhari raya di kedai Sam,Samy,Tukang Basikal n etc...sambil memberi duit raya.





Malam tu memang hebat, semuanya top performance, sehingga aku sendiri akui yang malam tu aku pancit sesangat...kalau cam ni la semua rider pujMAC..pehhh..tak tahu la apa yg nak aku perkatakan...cuma "KEEP IT UP BRO"...



Lepas puas layan...masa untuk makan tiba dan kami menuju ke kedai makan.

Kepada pujMAC rider's jgn lupa last kayuhan kita di 3rd Nite Ride "OFFROAD" kota Warisan, jika kelapangan..jgn lupa layannnnnnn










No comments:

Post a Comment