Assalamualikum serta Salam Sejahtera Kepada pengunjung Blog PujMAC "Please Sign this Guest Book" sebagai tanda menyokong perjuangan PujMAC dalam arena MTB Sekian Terimakasih

Wednesday, December 23, 2009

MTB Central Vs MTB Northern layan PCP

Date: 18_12_2009
Distance: 8 kilometer


Pada sebelah petangnya MTB Central layan PCP dengan MTB Northern. Stelah sebelah paginya bergelumang dengan Kiara Trail. Hanya benar2 rider tegar yang mampu melakukan kayuhan sedemikian. Kayuhan kami kali ni disertai dari pelbagai pelusuk rider MTB Central. Mengenangkan PCP adalah track yg sudah menjadi kebiasaan bgai MTB Central & Northern jadi kayuhan kali ini tak perlu diterjemahkan denagn kata2 memadailah dengan gambar yang sempat dirakamkan.

Untuk pengetahuan anda yang belum pernah berkunjung ditrack PCP, kayuhan disini memerlukan penumpuan yang tajam..dan kami mengambil keputusan tidak membuang masa dengan mengambil gambar2. Hanya ini saja yang mampu dilakukan oleh pujMAC Cameraman kerana nafsunya tidak mampu dibendung lagi apabila melihat rider2 sudah mula naik minyak




Rider2 yang berkesempatan hadi pada masa itu, Gang MTB Utara, Lontruth, Bro Zan,Yamin,Zam,Bro Jem,Wan Blizt, Team ROP, Haitsan & teh Gang dan beberapa rider2 lain yang tak mampu aku nak ingatkan..namun sekalung tahniah kepada semua rider yang sudi meluangkan masa bersama2 malayan kerenah Team MTB Utra.








Sesampai kami disana, kedatangan kami disambut dengan hujan yang seakan lebat, so kami mengambil keputusan untuk memberi laluan kepada hujan untuk memabsahi bumi, sementara itu ada sesetengah rider mengambil peluang merehatkan badan...mungkin terlalu letih dengan layan Kiara disebelah pagi.


Antara kata2 yang dipetik didalam Achik FaceBook
Assry Nasir
macam mengaminkan majlis aje....
MNazz Riy
Hmmm...mcm amin kesyukuran...

Abe Chik
lonth... senyum penoh makna.....hehehe
Faizel Elias
akai panjang weii...
Mohamad Zalmi Samsudin
senyuman memukau..suruh dia
Aida Hanim
geng geng baju merah
Faizel Elias
cik da.,baju merah yg mana 1..





















Aksi salah seorang rider sebelah MTB Northern. Lepas layan terus aje sebut best2 track nie..boleh datang lagi...













Sedikit sebanyak aksi2 rider semasa layan DH dan switchback di PCP. Ramai rider yang teruja dengan PCP track walaupun sedikit bahaya..namun kepuasan lebih mendahului dari segalanya...





Nie lak acara biasa..bila DH memang layan..tak ingat dunia dan tidak toleh kiri dan kanan..tapi bila nak climbing semula..mula la menyumpah seranah..sampai ada yang rider kata..kenapa kena climbing...kenapa tak DH aje..kan ke best...











Aksi Bro Jem dari Team REDFLAG..masuk nie dah 2 kali layan..track PCP...mungkin dah mula naik stimm agaknya..














Aksi2 rider layan corner di PCP..kat sini 2 / 3 kali rider layan..ada yang ambik selekoh cantik..tak kurang jugak yang terbabas dan hampir terus lepak kat wakaf...enjoy dia orang nie...






Aksi Lontruth..masuk ynag ini entah keberapa kali Lontruth layan track PCP...dia nie memang stim kalau nampak track2 cam nie..oleh kerana nafsunya yang mebuak2 tu yang dia plan layan PCP dan menyeru semua gang utra turun PCP..tetapi sahutannya hanya diterima oleh rider2 tegar sahaja..

Lon! next time kita layan lagi...memenag sempoi hang nie..









Aksi2 rider dari Utara..yang sudah mula menyelak aurat2 PCP. Bila dah selak..mula la stim..bila dah stim..tak larat lak nak layan...bernafsu sungguh rider2 dari utara nie..






Aksi Achik melayan PCP dengan enjin Giant NRSnya...amacam? bila nak start lompat2 nie...dan bila nak uji kemampuan giant NRS tu?









Aksi2 rider dari Central....memerlukan kawalan dan kecekapan untuk malyari trail nie...







Hampir jam 6.30pm mula menamatkan kayuhan di PCP, yang pasti memang best..kena pulak ada yang rider2 seakan2 giler2 sikit baru best layan..






Kami di pujMAC dan MTB Cetral mengucapkan ribuan terimaksih kepada semua rider2 yang hadir di Kayuhan PCP sesungguhnya anda adalah rider yang benar2 tegar..
Bejumpa kita lagi di kayuhan frim ON 19_12_2009

No comments:

Post a Comment