Assalamualikum serta Salam Sejahtera Kepada pengunjung Blog PujMAC "Please Sign this Guest Book" sebagai tanda menyokong perjuangan PujMAC dalam arena MTB Sekian Terimakasih

Monday, September 14, 2009

PujMAC Ramadhan Nite Ride-4_09

Date: 11_September_2009
Time : 11.00pm
Distance Expected: 50+++
Cycling Time: 2 hour 28 minute
Actual Distance: 45++kilometer
Leader: Karenman,Yeti_K & Bro GtNik

Selepas PujMAC Ramadhan Nite Ride-3_09 lead by Giant a.achik, aku ditugaskan oleh Chiff jadi leader untuk PujMAC Ramadhan Nite Ride-4_09 dah la leader kayuh lepas tu jadi photographer merangkap blogger...pehhh berpeluh2 aku...satu tanggungjawab yang berat aku rasa. Memandangkan Chiff balik kg diPerak, so tanggungjawab dipikul oleh aku....

Setelah dok study kat google maps maka aku dapat la idea route maps ini untuk chiff hidangkan next kayuhan didada blog. Kayuhan menuju ke KLCC.

Hari2 yang dinanti2 muncul jua..oleh kerana kurang berpengetahuan ilmu blogger nie aku tak ada ambil picture sebagaimana pujMAC Chiff lakukan...sebelum berkayuh. Cuma aku ada picc ..semasa berehat..kira ok la tu....Sorry la gang.....!!!!


Dari Kiri Iyan, David,Karenman,Jayen,GtNik & Yeti rider's tegar dari pujMAC

Setelah menunggu semua riders sampai, maka kami memulakan kayuhan menuju ke KLCC.


Kayuhan bermula dari Bukit Jalil memasukki Highway KL - Putrajaya.
So aku selaku blogger malam tu cuba menjalankan tugas dengan sebaiknya..

Betapa susah jugak jadi blogger nie..nak kayuh, nak ambil pic serta memerluan tumpuan yang begitu baik sekali if not mahu keciundang dijalan raya








Selalunya aku bergerak bebas dihadapan..tapi tidak kali ini..terpaksa duduk dibelakang..baru kutahu kesusahan Chiff dalam mencari pic terbaik untuk disiarkan didada blog..harap2 next time org lain kena lak tugas nie...baru la ADIL Chiff













Setelah berkayuh sejauh 15kilometer dalam anggaran 30 minute kami sampai dikedutaan Indonesia Jalan Tun Razak, kami terpaksa berehat sebentar memandangkan Yeti_K mengalami kekejangan otot.

Bro Yeti_K sedang membetulkan apa2 yang patut..crem lagi kawan aku nie..








David member dari Bukit Puchong, masuk nie dah 2 kali layan kayuh dengan PujMAC..kuat otai nie..naik bukit selamber aje..turun bukit apatah lagi...itu la pengalaman dari orang lama...












Setelah semuanya kembali normal, kami meneruskan kayuhan, terbeliak bijik mata aku tiba2 ternampak KLCC banggunan tertinggi didunia yang menjadi kebanggan rakyat Malaysia...

emm tak sangka aku n the gang boleh berkayuh sampai kesini....kalau tahu org kampung mahu terkejut dia org..tak per balik raya nanti aku suruh dia org buka blog pujMAC lihat sendiri buktinya.....






Gelagat pujMAC riders dipersimpangan Traffic Light, Kelihatan Karenman begitu teruja sekali maklum la 1st time masuk KL dengan basikal...lepas nie gerenti inform wife punya..

Antara kata2 Karenman kepada insan yang disayangi.."Yang pecaya tak abang kayuh basikal sampai KLCC!!!"











Kami mula memasukki kawasan KLCC yang berhampiran dengan taman, sambil menikmati pemandangan yang ada. Terasa sungguh menarik pemandangan malam di sekitar KLCC









Sedang dok asyik leka melayan perasaan di sekeliling KLCC, kami bertemu dengan satu team basikal yang berkayuh sama dengan direction kami. Sudah menjadi adat apabila terjumpa satu gang yang sama kami bertegur sapa, ternyata team yang kami sapa adalah dari dari Kelana Jaya

"Nice to meeting you bro's"









Setelah berkenalan, kami meneruskan kayuhan yang diketuai oleh Karenman. Dapat aku rasakan pada malam itu Karenman betul-betul teruja seolah-olah seperti baru bebas dari kurungan...













Finaly kami sampai juga dikaki KLCC, betapa didalam hati begitu terasa kepuasannya yang tidak mampu diluah dengan kata2 seolah-olah bak kata orang sampai jua ke "klimaksnya"

Inilah wajah rider tegar dari pujMAC, seolah-olah malam itu sperti baru dapat bebas dari rumah..sehinggakan lupa untuk fikir nak pulang kerumah.









Kami tidak melepaskan peluang yang ada, sambil mengabadikan kenangan di kaki KLCC buat tatapan didada blog pujMAC sambil memanaskan kawan2 yang lain. Betapa ruginya mereka tidak menyertai kayuhan kali ini.













Diwajah masing2 terpancar erti kepuasan. Tiada kata2 yang mampu diucapkan melainkan empunya diri yang merasaikannya dapat menyatakan kenikmatan berkayuh pada malam itu.











Sedang kami lepak2 sambil menikmati pemandangan KLCC pada alam itu kami disapa oleh satu gerombolan riders dan kami disapa oleh salah seorang dari rider's pd malam itu..yang aku fikir maybe chiff dia orang.

Bro!!! U all dari Kelana Jaya ke?
Tak la..kami dari Bukit Jalil la...
PujMAC ke???
Dlm hati wow!!! ramai jugak yang kenal pujMAC nie..terasa lak glamournya...

Ramah betul Chief mereka..tutp..tup..dia pelawa joint kayuh naik KL Tower - Bukit Tunku -Dataran merdeka. Kalau larat lagi kr Bangsar...PujMAC on je....kata2 yang keluar dari mulut Yeti_K.



Setelah bersetuju untuk mengikuti pelawaan Bro F.J kami terpaksa menunggu beberapa riders lagi yang kebetulan telah berjanji dengan Bro F.J untuk berkayuh...dalam hati Gang pujMAC wow!!!! riders bertambah dan seingat aku ada gang jom kayuh & Kelana Jaya..itu yang aku ingat masa tu...sebab dikepala hotak asyik dok fikir bila nak layan kayuhhhhhhhhh!!!!.




Sebelum bermula kami sempat berkenalan sesama riders pada malam itu..bertambah lagi sahabat2 MTB dan insyaallah besar kemungkinan ada peluang joint ride dari mana2 gang dimasa2 akan dtanag...

Dalam hati aku..emmm..mesti Chief aku frust malam nie...melepas kayuh KLCC...







Maka inilah direction kayuhan kami seterusnnya...KLCC to KL TOWER layan jalan ampang, Hard Rock KL, lalu depan Zouk..Life Centre....



Kami meneruskan kayuhan ka KL Tower.. hati bertambah uas bila kayuhan kami menjejaki kaki KL Tower..yang pastinya kenagan di KL Tower tida mungkin di persiakan...




Yang pasti kami tidak melepaskan kenangan dikaki KL Tower. Kami bersia sedia untuk bergambar...















Bro FJ siap berbaring untuk mendapatkan angle yang terbaik untuk dimuatkan didada blog, seperti mana yang pujMAC Chief lakukan...baru ku tahu sedikit sebanyak ilmu blogger..berdetik hati aku bukan semua org boleh jadi blogger....

Kalau free2 visit la blog Bro FJ









Dari KL Tower kami pusing ke Doraisamy _Kg Baru_Chow Kit untuk ke Bukit Tunku pada malam tu Chow Kit memang jam teruk..kami terpaksa menyeli-nyelit dicelah2 kereta pada malam itu. Ternyata sikap pemandu malaysia masih tidak berubah....

Kelihatan Bro Jayen & Karenman sempat berposing-posing lagi....








Setelah dok lama melepak selama 15 minit kami menruskan kayuhan kami..dari bukit Tunku lalu istana selangor - taman rama-rama - masjid negara dan melepak di 7-eleven sebelah mahkamah untuk mengisi air.










Finally kami sampai ke Dataran Merdeka..didataran Merdeka tiada kata yang mampu keluar dari mulut rider..hanya gambar sekadar memberi segala ulasan kepuasan...berdetik juga hati aku ini..betapa sudah berapa lama aku tak turun Dataran Merdeka diwaktu2 begini.



Kalau basikal dah terbongkang macam nie...mesti anda boleh bayangkan para ridersnya...

Malam tu kat Dataran memeng best...dah mengalahkan "Mat Rempit" pun ada










Lihat saja gelagat Karenman, Jayen..seolah dah macam budak yang baru lepas dari "ASRAMA" kalau dilihat dari cara Bro Jayen...mahu ketawa anak uridnya melihatkan peranaginya..ha..ha...












Jam ditangan sudah menunjukkan pukul 2am, melihatkan dari gaya mereka pada pagi itu seolah tidak mahu pulang....berdetik dihatiku berkata "maybe nak berkayuh sehingga sahur" sedang aku asyik ketawa melihat gelagat para rider's tiba2 hanphone ku berpunyi" sms from pujMAC Chief/Blogger sambil menasihatkan agar berhati2 dijalanraya terlintas dihati aku "sayang jugak chief dekat anak buahnya"






Inilah rider pada malam itu, untuk nak tahu detail anda bolehla melayari blogspot sahabat MTB kita iaitu Bro FJ











Setelah puas melepak didatran merdeka, kami terpkasa engundurkan diri memandangkan jam ditangan sudah mencemburui kami. Perjalanan masih jauh. Perjalanan pulang kamai memilih laluan jalan bangsar - jalan kampung pasir - jalan klang lama - jalan OUG - Bukit Jalil








Perjalanan pulang yang pasti climbing to tahap maximum..kami bertular leader untuk mengepalai kayuhan pulang..aku tak melepaskan peluang memecut to maximum...untuk memastkan aku tidak kempunan diakhir2 kayuhan.








Aku yang dah lama berada jauh dihadapan mula menjerit menyuruh semua warga pujMAC cepat berkayuh..(dalam hati wah eksyen aku kali ini..berkayuh cam tak penat la pulak..)

Kelihatan Iyan tersenyum puas..manakala David berkayuh sebelah tangan aje..teringat akan aku Chief yang berkayuh climbing di KW hanya sebelah tangan...







Finally kami sampai d Bukit Jalil sharp 2.30am dan kami terus bersahur di Restoran di Santai.
Kesimpulan kali ini kayuhan ini sememangnya istimewa serta menguji semangat berpasukan, kerjasama, kesefahaman dan yang paling mencabar aku menjadi sebahagian dari kerja rutin blogger. Baru ku tahu bahawa kerja blogger bukanlah sesuatu yang mudah.





Nukilan Rasa
GtNik_pujMAC


No comments:

Post a Comment