Assalamualikum serta Salam Sejahtera Kepada pengunjung Blog PujMAC "Please Sign this Guest Book" sebagai tanda menyokong perjuangan PujMAC dalam arena MTB Sekian Terimakasih

Monday, January 25, 2010

Suka_Duka pujMAC Rider at SIC Race

Date:24_January_2010
Time:3.30pm
Distance: 20Kilometer






Terimakasih kepada Bro taslim yang sudi registerkan pujMAC member's. Walaupun di beri pelbagai alasan oleh pihak organizer tentang jadual pendaftaran. Sesungguhnya pujMAC mengucapkan berbanyak2 terimakasih. Beginilah semangat MTB rider. Walaupun duduk berjauhan tapi atas dasar minat yang sama sikap tolong menolong tetap wujud.








Diantara plat NO yang akan dipakai oleh rider2 pujMAC dan rakan MTB yang sewaktu dengannya. Nampaknya dah ada 2 pasport kegemilangan buat rider pujMAC pada tahun 2010 nie.







Disebelah pagi acara Road dimulakan, kali ini race road diadakan didalam litar SIC, selalunya hanya digunakan untuk motsikal & kereta saja..tapi kalai ini lebih kepada basikal..so pleuang untuk bermain di F1 track sudah pasti menyeronokkan. PujMAC diwakili oleh Rostan disebelah paginya.





Para rider road pada hari itu, masing cukup lengkap dengan pemamkaian mereka.












ebelum acara bermula, seperti biasa masing snap pic..bak kata orang perak, "bior pape asalkan bergayeee"







Wajah rider pada hari itu..masing dah ready untuk dilepaskan..untuk pengetahan anda semua..sorry sebab tak dapat nak beri info detail..kalau nak tahu lebih lanjut..elok la tekan link link nie... SIC KEncana.




Melihatkan akan gaya semua rider2 nie nampak cam pro aje..tapi tu la..bagi aku kalau dah berkecimpung dalam suka bike nie lepas tu berani pulak masuk race..dah kira pro jugak la...









Masing2 menunjukkan skil kayuhan mereka..dan disinilah segala pengalaman dan latihan digunakan dengan sepatutnya,..









Diantara aksi2 rider pujMAC sebelum permulaan RACE SIC, pada sebelah paginya Rostan mencuba nasib di acara Road, namun percubaan beliau diacara menuju jalan buntu..yang nyata masih ramai lagi rider2 yang berpengalaman dan power untuk didekati. Yang penting latihan harus dipertingkatkan...

Pada sebelah petangnya acara MTB dipertandingkan. Nie lagi satu acara yang aku rasa tidak well organize. Dah la sebelah paginya registration kelam kabut (info yang aku dapat dari Bro Taslim) acara MTB yang dipertandingkan pula sama seperti registration. Mengikut jadual pertandingan dimulakan pada pukul 4.30pm tapi pukul 3.30pm dah dimulakan...agaknya bagaimana pula dengan rider yang dah register RM20.00 tiba2 jadual dimulkan pada pukul 3.30pm. DIsini terserlah ketidakbijaksanaan para penganjur.

Dah la register rm20.00 tak dapat apa2pun, t-shir? air?...jangan mimpi la....so sekali lagi aku sebagai MTB rider nak kasi peringat kat semua organizer yang nak buat event..tak kira individu, team dan entah apa lagi la..jikalau "ANDA BUKAN MTB/ROAD RIDER DINASIHATKAN JANGAN CUBA2 BUAT EVENT" risau lak nanti anda akan dilontarkan dengan kata2 yang "KURANG ENAK" tapi kalau masih ingin mencuba silakanlah...

Mengikut dari info2 yang aku dapat pertandingan MTB Xcountry ini adalah 12 pusingan..dan setiap pusingan dianggarkan 1.6 or 2.0kilometer so total distance for the MTB Xcountry adalah 19.2 kilometer or 24kilometer. Disini lagi kelemahan pihak penganjur teserlah, dan tidak sepatutnya berlaku memandangkan pihak penganjur mempuyai satu nama besar.







Melihatkan keadaan yang sebeginilah yang akan membuatkan rider2 bertambah semangat untuk berlumba dan mencari kedudukkan yang terbaik.










Wajah2 rider yang sudah menampakkan senyuman untuk memulakan perlumbaan.












Perlumbaan dilepaskan..masing2 mula memecut untuk memastikkan mendapat kedudukkan yang terbaik.











Apa2pun acara bergambar sebelum race sudah menjadi kemestian buat semua para rider..untuk diabadikan didalam simpanan masing2 ataupun untuk tatapan rakan2 serta dugunakan untuk dihiasi didada blog.

Baru le nampak cam PRO aje...he...








Suasana sebelum permulaan dan rider's dilepaskan. Dengan keadaan cuaca yang panas pasti akan memeritkan dan menyisa setiap para rider's..namun inilah masanya kemampuan semua para rider's diuji..dan sudah pasti akan terjawab samada training kayuhan sebelum ini cukup or tidak...sebaik saja perlumbaan tamat







Tepat jam 3.30pm, para rider's dilepaskan. Walaupun jadual sepatutnya rider dilepaskan jam 4.30pm. Beginilah kalau event yang dihandle oelh orang yang bukannya berasal dari MTB rider's. Namun terimaksih diucapkan kepada pihak KENCANA keran sudi mengadakan event yang cukup baik.







Shahrin diaksi race SIC, dalam race sememannhya memerlukan daya tahan serta mental yang kuat, if not pasti kecundang diseparuh jalan.
Nik Mar:cepat cotador..dorang dok kejar ko tu..
Assry Nasir:cotador..lead la..
Nik Mar:blakng tu amir & geng..
Shahrin Shahabudin:hahaha..silap tu nik..aku yang tengah kejar diorang..
Abe Chik:berpa round ? & 1 round berapa km ?








Aksi David di SIC race, melihatkan keadaan cuaca yang cukup panas serta daya tahan mental yang kurang David terpaksa menarik diri di lap yang ke 4, bagaimanapun sikap ingin mencuba disetiap perlumbaan membuatkan rakan2 pujMAC yang lain bertambah semangat. Next time jangan selalu nak KFC aje David..







Aida Hanim: Fuy bro ni pi jugaaak...
Abe Chik:live strong.... cayalah

















Zixon, ini adalah race yang pertama baginya untuk tahun 2010, tapi sayang sekali sayang 1st lap dah terpakasa menarik diri kerana tayarnya pancit..yang bestnya beliau langsung tak bawa tayar spare..konon2 nak ringan agaknya..by the way GOOD Try.
Assry Nasir:tak ada rezeki nampaknya kau zixon..
Nik Mar:zixon lompat longkang..1st round dh kono..
Zafizal Ismail:Tula..tak da strategi langsung main tibai ja..patutnya kena bwak tayar spare..next year masuk lagi gerenti kasi habis
Assry Nasir:Lepas nie kita masuk PCP lak..sebelum tu kita training kow2 kat PCP...layan semua loop..
Abe Chik:pehhhh ... gnaz lompat longkang...




Rostan..siapa tak kenal beliau didalam pujMAC Team..sememangnya mempunyai tenaga luar biasa, belaiu berjaya menamatkan perlumbaan walaupun tidak memdapat 10 rider terbaik.
Yang penting katanya, misi membalas dendam di PCP yang lalu telah terlaksana.








Assry Nasir:caya le shahrin..
Nik Mar:shahrin jatoh lagi..ati ati shahrin..
Shahrin Shahabudin:hahaha..tu la pasal..jatuh sampai skewer longgar pun tak sedar..nasib baik tayar tak tercabut...
Abe Chik:ko pon jatuh gak contador ???
Shahrin juga tidak kurang hebatnya, berjaya menamatkan perlumbaan walaupun hajat untuk mendapat 10 rider terbaik tidak kesampaian. Yang penting sikap ingin mencuba terlaksana.





Hafizun, mencuba sedaya yang mampu di SIC, namun sikap beliau harus dipuji..kerana terpaksa menamatkan kayuhannya di lap k4 kerana memberi peluang kepada sahabatnya yang mengalami tayar pancit. Mungkin beliau rasa lebih afdal peluang diberi kepada yang betul2 mempunyai stamina. Good job Bro..Yang penting fun..









Finally ROsatn berjaya menamatkan kayuhannya diikuti pula oleh Shahrin.

Nak tahu pengalaman kayuhan mereka...malam esok di Kayuhan KLCC mari kita sama2 interview mereka.







Nik Mar:ayaq ayaqqqq...
Nik Mar:lain kali kena coca cola jernih br kuat cm tangga...
Assry Nasir:fuhhh..dapat aku rasakan kepenatannya..
Nik Mar:tgk gaya lagi ponat dr PCP race chif..melelau kaki bila turun..
Assry Nasir:betul tu..sebab nie layan loop...lepas tu byk lak..kalau akupun belum tentu leh abis...
Nik Mar:yg ngk pn mgigil kaki..
Nik Mar:br 12 loop..pehhh tak larat kawe..












Shahrin juga berjaya menamatkan kayuhan SIC RACE. Tengok mukapun dah tahu betapa penantnya. Yang pasti missi membalas dendam di PCP telah terjawab.






























Diantara wajah2 para pelumba pujMAC dan tak dilupakan dengan gang2 yang lain datang memberi sambutan dan sokongan.












Bro Taslim dari Kota Warisan Sepang, turut membawa juniornya dijunior event dan special event. Semoga Junior2 tu akan menjadi salah seorang penunggang road & MTB..












Diantara rider2 pujmac yang datang memberi sokongan untuk dan kata2 semangat di masa cabutan bertuah..he..he...







Berdasarkan dari pengalaman di PCP @ SIC Bikeathon..dapat dilihat perbezaan yang sunggu jetara. Diharap segala pengalaman ini dapat digunakan untuk kayuhan.race dan next event. Tapi yang paling mental..dan fizikal.

Berjumpa lagi kita di Next Event yang terdekat ini.

No comments:

Post a Comment