Assalamualikum serta Salam Sejahtera Kepada pengunjung Blog PujMAC "Please Sign this Guest Book" sebagai tanda menyokong perjuangan PujMAC dalam arena MTB Sekian Terimakasih

Monday, January 11, 2010

PCP Race Event

Date: 10_January_2010
Distance: 12Kilometer
Maximum: 42km/h
Total Rider: Estimate 250


Keputusan PCP Event Race on 10_January_2010



Untuk mengetahu lebih lanjut mengenai keputusan dan kedudukkan para rider dalam kategori masing sila klik "DISINI"


Tanggal 10_January_2010 PCP dilancarkan stelah sekian lama track ini digunakan oleh peminat2 MTB sekitar lembah klang serta Kuala Lumpur dan tidak kurang juga hebatnya tersebar dan dikunjungi oleh rakan MTB dari seluruh Malayisa amnya. Sempena perasmiannya juga pihak PCP mengambil kesempatan mengadakan short distance race total 12kilometer bagi kategori Man & Women Open dan 8 kilometer bagi kategori Veteran serta Junior. Dianggarkan seramai 250 peserta pada hari itu. Kesempatan ini juga digunakan sebaik mungkin oleh pujMAC Team untuk menyertai cabaran ini memandangkan berdekatan dengan pujMAC dan juga track yang boleh dikatakan biasa bagi kami. Namun bukan kemenangan yang dicari sebaliknya menyahut cabaran dan juga menyokong sukan MTB amnya.






Seawal Jam 8am kami bertolah selepas bersarapan di sebuah Restoran yang berdekatan dan terus menuju ke PCP
Dimana convoy diketuai oleh Jayen dan diselang-seli dengan Achik yang terkenal dengan kaki rempitnya...






Setelah sampai kami memulakan persiapan sambil melihat keadaan pada pagi itu yang pasti tidak mungkin akan bermula awal memandangkan perasmiannya akan dilakukan oleh seorang VVIP, biasa la..bila ada involve VVIP nie protokol dan sebagainya perlu diambil kira..dan sudah pasti permulaan akan bermula agak lewat.





Rider pujMAC yang menyertai PCP Race Event:-
Dari Kiri: Ekram, Mat, Achik, David, Rostan, Shahrin, Jayen, Assry, Arash serta Wifenya.











Sewal jam 9.00am para rider's dijemput naik ketingkat 1 seolah2 kayuhan akan bermula..semua para rider's dah mula teruja..tapi dari masa kesemasa, dari minit berganti jam..namun permulaan masa ditahap samar2...para rider sudah mula gelisah...



Kelewatan VVIP membuatkan rider sudah mula menunjukkan sikap yang tidak boleh bertolak ansur...ye la..cuba anda fikirkan..para rider akan berkayuh di bawah cahaya matahari..so seelok2nya para rider dilepaskan awal agar diwaktu pagi yang dingin dan redup memberi sedikit tenaga kepada rider..lagi satu kami berkayuh bukannya didalam "AIRCOND" tapi dibawah pancaran matahari.



Tepat jam 10.30am Para rider dilepaskan dan bermulalah acara PCP Race yang hanya memakan 12 kilometer...5 kilo onroad manakala selebihnya OFFROAD..tapi bagi yang biasa turun PCP 8kilo OFFROAD dengan penuh technical dan climbing disertai pula dengan DH..sememangnya menguji ketahan para rider's.

Setelah bertungkus lumus berjuang sejauh 12kilo...dan pelbagai ragam yang dapat dilihat didalam trail...sungguh mencabar mental dan fizikal para rider...




Didalam pujMAC Team aku sampai paling awal..penat???? TUHAN sajalah yang tahu..aku betul2 pecut di PCP trail dan mula berlawan dengan minda..kalau nak ikutkan penat memang penat..kalau nak climbing...memang tak mampu..sebab otak dah mula berpinar2 dan menghasut agar berhenti kayuhan..namun kekuatan mental membuatkan aku terus mencuba sedaya yang mampu.







Diikuti pula Ekram nak tahu apa kisahnya..tanya la dia..tapi yang pasti dia berkata walaupun pendek dustance tapi kekeutan mental kena ada...kalau tak alamatnya tak keluar2la sampai sekarang..










Diikuti pula ayam tambatan pujMAC yang hilang konsentrasi kayuhannya. Rata2 kami telah mengharap beliau akan mendapat position yang baik..namun itulah sukan..mungkin Jamboree or Long Distance Ride sesuai buat Rostan tapi tidak dalam Race. Walaubagaimanapun beliau telah mencuba yang terbaik.








Mat juga berjaya menghabiskan kayuhannya, melihat mukanya cam tak penat aje..akupu nheran jugak...sebab aku rasa cam dah nak pitam aje..tapi Mat muka selamber aje..siap boleh senyum saja sebaik mencecah digarisan penamat.










Lagi seorang ayam tambatan pujMAC yang tidak mampu melakukan sesuatu untuk race kali ini. Aku pecaya beliau juga sama dengan Rostan..sesuai untuk Long Distance Race. By the way...kita dah cuba yang terbaik...lagipun kali ini kita masuk lebih kepada menyokong sukan MTB.








Menceritakan detik2 kayuhan dan juga pengalaman berada didalam trail. Segala pengalaman dikonsi bersama rakan2 yang lain...rata2 yang mengatakan pCP trail adalah bahaya,enjoy dan tak kurang juga yang extreme....namun yang pasti PCP Trail adalah salah satu trail kegemaran pujMAC.

Setelah habis berjuang dan berehat kami mula lepak2 sambil berbual kosong..tiba2 dalam dok lepak..kami disapa oleh Jeng..jeng..jeng.....siapa? cuba lihat.....


Bersama dengan





Aku selaku pujMAC Chif ditemuramah oleh Astro Awani mengenai sukan MTB dan PCP facilities serta trail...

Aku mencuba yang terbaik untuk menjawab segala pertanyaan dari Astro Awani..thanks...










Begitu juga dengan Shahrin. Mungkin pemakaiannya yang seolah2 seorang Juara membuatkan pemberita Astro Awani teruja untuk meneuramah beliau.










Arash yang sememangnya dah biasa bekerja didepan Camera ini bukannlah satu benda yang kekok baginya...beliau juga ditemuramah olah pihak Astro Awani...
Dan yang plaing best beliau sempat mempromosikan,
http://puncakjalilmountainbike.blogspot.com/

By the way thanks Arash..tapi sorry la..pujMAC tak ada duit nak bayar la....wakakaaaa...





Detik2 dan pengalaman ditemuramah oleh Astro Awani....sesuatu yang menarik bagi pujMAC Team diawal 2010 ini.
Untuk pengetahuan peminat MTB semua kedudukkkan para rider's didalam PCP Race event akan diketahui sedikit masa lagi.

Setelah semunya selesai..kami dikejutkan dengan satu berita dimana sahabat MTB kami iaitu saudara Fimi dari Team ROP mengalami kemalangan sewaktu didalam PCP Trail...itulah,,walaupun team yang lain..namun sebagai sahabat MTB dan selalu mengikuti kayuhan bersama kami...kami turut rasa simpati..dengan apa yang menimpanya..semoga beliau tabah dan cepat sembuh...agar sukan MTB akan lebih ceria dengan adanya Bro Fimi nanti.

Bro Fimi sempat menghantar MMS kepada aku beserta gambar kecederaannya dan dengan persetujuannya aku paparkan sedikit gambar kecederaannya sebagai tanda simpati sebagi MTB Rider. PujMAC mengucapakan agar beliau cepat sembuh & take care.

Diantara kata2 beliau bersma MMSnya:


Always wear a helmet when riding bicycle.It could
b worse than this.



No comments:

Post a Comment