Assalamualikum serta Salam Sejahtera Kepada pengunjung Blog PujMAC "Please Sign this Guest Book" sebagai tanda menyokong perjuangan PujMAC dalam arena MTB Sekian Terimakasih

Tuesday, February 2, 2010

pujMAC Nite Ride_OFFROAD Kota Warisan

Dah lama pujMAC tak adakan Nite Ride OFFROAD_Kota Warisan, sebelum nie banyak juga sms yang datang bertanyakan program Nite Ride Offroad. Walhal pujMAC dah info seawal2nya yang Nite Ride Kota Warisan akan diadakan setiap bulan. Mungkin rindu agaknya..last sekali pujMAC buat Nite Ride ialah bulan October 2009.

Pagi tu cuaca sungguh baik sekali..dan semakin teruja la para rider nak terjah Kota Warisan..tiba2 seawal 6pm..hujan mula turun..apa lagi angkattttt kainnnnn dijemurannnn la... Dan pada itulah sms datang bertalu-talu bertanyakan status Nite Ride, berpeluh jugaklah aku menjawabnya. Aku apa lagi terus call Tok Penghulu Kota Warisan bertanyakan keadaan cuaca di Kota Warisan..alhamdulillah cuaca sungguh baik. Ini diantara sms2 yang aku terima:-

Fimi ROP: Pukul berapa jumpa kat restoran Hijazz???
Fimi ROP: Atas sebab2 masalah teknikal dan spiritual, aku tak dapat kayuh malam nie. Next time lorrr...:(
GtNik: hujan lorr..yabedabeduuuu.....
Tok Penghulu: Panas....
Awie Kinrara BK2: Salam Chif,ujan tak renti2 lagi..agak2 jadi ke tak?
David: Malam nie macam nak TT aje la..Awan gelap gelita.
Awie Kinrara BK2:Chif hujan tak berhenti kat bk2 nie..kejap lebat kejapp brenti. Kalau jam 8pm hujan tak berhenti kami tak pergi la...
Yeti-K: Subang hujan chif, umah chif hujan tak?
Arash: Camner? Hujan dah turunnnn..angkat kain dijemurannnnn...
Cik Da: Saya tunggu kat Petronas..
Sheikh: On or Cancell? Hujan at putrajaya..
Asri_IBIS Loga: Jadi ke?
A.achik: Hujan..Camceled??
GtNik: On ke???


Itulah diantara SMS yang terpaksa dijawab selaku Chif...memang penat..tapi berbaloi-baloi..bila ramai rider yang turun..terasa keseronokkannya. Kalau nak dikira wang ringgit..memang la..tapi atas dasar minat yang sama benda tu jadi 2nd issue. Yang penting kayuhan dapat diteruskan dan mengembirakan para rider's. So sesiapa yang nak jadi ketua dalam sukan MTB nie kena bekorban dan harus tabah...


Diantara rider2 yang turun pada malam itu dari kiri:- Cik Da, Fid,Arash,Amir,Fendi (from PD),Poey,Kamarul (Tok Penghulu Kota Warisan),Yeti, Chif,Sheikh,Zixon,GtNik,Jayen,Bro Lob,Farid(from PD),Asri a.k.a IBIS_Loga,Farhoud,David a.k.a Daud, Rostan a.k.a Tangga,Shahrin,Wan a.k.a F6




Kedatangan Farhoud dan Amir dari Pantai Dalam disambut dengan penuh gembira oleh pujMAC Runner. Aku tengok runner pujMAC nie betul menyambut setiap kedatangan para new rider. Bagus2 kekalkan sikap sedemikian..insyaallah ramai la rider suka follow pujMAC berkayuh.








Ada sesetengah rider dah bersiap sedia dan menantikan kedatangan para rider2 yang lain dengan penuh sabar. Kesempatan ini diambil berbual dan bertanya khabar. Semuanya menanti dengan penuh sabar.



Farid & Fendi dari Port Dickson, sememangya tak pernah miss setiap kali pujMAC membuat Nite Ride. Sanggup datang dari jauh atas dasar minat ber MTB dan berkenal2 dengan new rider dari Selangor. Thanks for coming Bro!!!









Lihat saja gelagat para rider malam tu..masing2 dah mula berkira2 untuk memperkosa Kota Warisan Trail.....



Sheikh rider yang dikenali melalui Face Book dari Putrajaya turut serta nak merasai gegaran ekor keras di Kota Warisan Trail.

Thanks for Coming Bro...hopefully ur enjoy.













Poey rider yang dikenali melalui pujMAC shoutmix..dan dari area yang sama Puncak Jalil masuk nie dah 2 kali follow pujMAC berkayuh..maybe enjoy dan stim tahap gaban agaknya.












Bro Lob..rider yang paling lewat sampai pada malam itu..setelah sesat larat dimerata2 tempat untuk mecari laluan ke Kota Warisan..walaupun pada mulanya dah hampir putus asa.
Sempat berkomunikasi dengan Asri_IBIS Loga dan mula mengeluarkan kata2 simpatinya:-
Antara kata2nya..."nampaknya aku dah sesat..so korang kayuh la..tak payah tunggu aku...la.."

Inilah skill orang lama..sehingga Asri_IBIS Loga tersentuh dgn kata2nya..dan terus memberi semangat kepadanya...






Arash & Fid, 1st time follow pujMAC Nite Ride Kota Warisan..walaupun sebelum nie dah banyak kali mengikuti Kayuhan pujMAC. Satu pengalaman baru baginya...

Yang pasti Fid kecundang pada malam itu disatu selekoh.sambil disambut dengan ketawa besar dari Arash...he..he...
(Sabor aje la..dapat laki cam tu..he..he...)









Malam tu seperti dijanjikan oleh pujMAC Team, kami menghadiahkan "Loceng Maut" kepada semua rider yang hadir pada malam itu. Kegunaan loceng ini adalah sebagai signal kepada rider2 yang lain terutama bila menuruni bukit diwaktu malam. Ini saja yang mampu kami berikan kepad rider pada malam itu.











Malam tu Chif menyerahkan tugas kepada Asst. Chif bagi memberi kata2 aluan dengan bertujuan memberi ruang kepadanya lagipun asyik Chif aje bercakap..orangpun dah naik bosan.

Lagi satu senang for the future..bila Chif tak ada...
Remarks:
Asst. Chif kena banyak buat latihan bercakap dikhalayak ramai..baru la mantap!!









Seperti biasa Nite Ride dimulakan dengan bacaan doa dan tugas itu secara automatik diambil oleh Jayen..yang sememangnya dah tahu tugas2 beliau.

Cuma heran pada malam tu kenapa tak ada acara "warmp up", sila jawab Jayen..dan beri surat tanda2 sebab?










Setelah doa diAMINkan maka acara membilang rider dilakukan..so total rider pada malam itu adalah sebanyak 22 orang.

Terimakasih kepada semua rider pada malam itu..nampaknya semua berdisiplin...












Tepat jam 10.00pm acara berkayuh dimulakan..dan disinilah detik2 yang dinanti2kan oleh para rider yang dari tadi dok menahan nafsu serakah mereka untuk memperkosa Kota Warisan Trail..











Disinilah bermulanya segalanya...apabila tayar mencecah Offroad diwaktu malam..masing2 dah mula terasa kenikmatannya. Tapi sekali lagi kayuhan terhenti dipermulaan.
Salah seorang rider baru nak memeriksa tekanan tayarnya samada sesuai ataupun tidak.
Remarks;
Pastikan jentera anda berada didalam 100% good condition before ride. Kpada rider itu sila ambil perhatian. Teguran "KERASSS...NIE".



Nasib baik pujMAC Team memiliki alat komunikasi yang cukup lengkap. Jadi kayuhan terpaksa dihentikan bagi memastikan rider2 tidak terpisah jauh. Disinilah betapa perlunya alat komunikasi didalam setiap kayuhan.

Lagi sekali teguran dibuat:-
Remarks:
Sesiapa yang mempunya alat komunikasi..pastikan anda menggunakan dengan sebaik mungkin.







Sementara rider yang dihadapan terpaksa berehat untuk memberi ruang agar rider dapat memperbetulkan jenteranya.



Inilah jadinya bila kita tidak memastikkan jentera dalam keadaan baik..sedikit senamyak melemahkan nafsu syahwat para rider yang lain..baru nak klimaks dan terkantoiiii...

Jadi kepada pujMAC rider dan rider2 yang lain pastikan jentera anda berada dalam 100% good condition..baru la kayupun klimakssss memanjang...





Setelah semuanya berjalan lancar kayuhan diteruskan semula..so bermula la nafsu serakah para riders memperkosa (logik ke aku guna ayat nie????) Kota Warisan trail.
Baru nak stim..sekali lagi...kayuhan terhenti..pehhhh..tension2..tapi inilah adat MTB..tak semua yang dirancang akan berjalan dengan baik....



Aku rasa ayat tu tak sesuai digunakan..sebab malam tu ada 2 rider wanita,,pelik aku nie..terlupa la pulak...

Fid & Cik Da..dah nak mula teruja terpaksa terkantoi kerana rider tayar pancit...

Bawak2 banyak bersabor Fid & Cik Da...






Basikal siapa pancit???? Boleh ke? La..rupanya basikal pujMAC Medic 2 a.k.a Jayen yang pancit..mungkin wheelset ZTR tu tak sesuai layan Kota Warisan trail..ataupun mungkin kena tukar dengan wheelset yg lebih mahal lagi...


pujMAC runner & sweper memerhatikan dari jarak jauh..sambil mengintai berapa lama masa yang diambil oleh Jayen untukl menukar tiub.

Next ride sesiapa yang tayar pancit kita akan biarkan dia buat sorang2 dan mabil masanyan. dengan ini nanti senang bila mereka turun dimana2 Jamboree mereka mampu mengendalikannya. Amacam ada setuju????

Please VOTE!!!




Kesempatan diambil oleh para rider memulakan acara kutuk mengutuk dan mendengar celoteh dari Bor Lob. Siapa dengar celotehnya pasti sakit perut dan tekak menjadi kering. Kalu Bro Lob buka restoran pasti maju..sebab ramai org akan order air banyak untuk mengelakkan tekak menjadi kering hasil celotehnya...


Kayuhan menuju ke Bukit Terbengkalai diteruskan..memandangkan waktu sudah suntuk. So Leader pada malam tu speednya boleh tahan jugak..

Sorry la Leader banyak masalah lak malam tu...tak semua dirancang berjalan lancar.








Aksi2 berkayuh diwatu malam menuju Bukit Terbengkalai....



Sekali lagi kayuhan terhenti kali ini basikal Cik Da lak pancit. Semua dok pakat tengok aje kali ini. So aku mengambil keputusan menukarkan tiubnya.

Jolok2 tak masuk..jolok lagi tak masuk kenaper yek????? tension...Laaaaa..patutla Cik da beli tiub yang valve dia pendek..hishhh..hishhh Cik da nie...

Penat aje Chif jolok..




Sebenarnya malam tu ramai yang nak bantu..tapi maybe takut agaknya bila Chif yang ambil alih..so sorry yekkk..nanti kalau lain kali tayar Cik Da pancit kasi la signal..nak tolong betulkan..Chif senantiasa memberi laluan..buat kawan2...


Dah setlle semuanya acara memasukkan wheelset ke frame menemui jalan buntu..jolok2 tak leh masuk..jolok dan terus tekan tapi kecewa memanjang...pelik betula aku dengan basikal Cik da nie..jolok punya la kuat..tapi tak masuk2 jugak..

La rupa2nya..kena kangkangkan...apa laaaa..fuhh berpeluh Chif malam tu..so kepada mana rider yang nak tolong masukkan wheelset Cik Da patikan anda kangkangkan dahulu.....he..he...





Muka rider tahap boring gaban....sabar yek...inilah MTB..




Mungkin kerana ada setengah rider dah tak mampu menahan nafsu serakah mereka..mereka mengambil keputusan memperkosa secara diam2 tanpa pengetahuan Chif.. climbing menuju Bukit Terbengkalai..










View from Bukit Terbengkalai....
Pemandangan yang menarik disulami pula dengan tiupan angin yang sepoi2 bahasa..memang menyegarkan...









Susana para rider di Bukit Terbengkalai..bila dah sampai puncak dan nafsu syahwat dapat dilepaskan ada yang terduduk mengah..huh..huh..tak per2..nanti cuba lain kali kalau nak climb lagi..yang penting syahwat dah terangsang...





Setealh melepaskan penat lelah di Bukit Terbengkalai..kayuhan diteruskan menuju Bukit 360°fuhhh..lagi best kat bukit 360








Beginilah gelagat para rider pada malam itu bila tayar mencecah Bukit 360. Kenapa dipanggil Bukit 360..untuk pengetahuan semua..kerana anda boleh melihat semua pemandangan dari aras ini.



Pada rider yang baru sampai..nak menyampaikan puncak..Tuhan sajalha yang tahu..betapa siksanya. Walaupun siksa..yang pasti klimakssnya cukup terangsang...

Nak tahu keseronokkanya..lihat saja di FB masing2..semuanya teruja.







Wajah2 kepuasan dapat dipancarkan dari raut muka para rider..senyum tanda puas..ataupun tertanya2 didalam hati kecil..(fuhhh..rupanya aku mampu mendaki puncak ini).



Penghulu Kota Warisan memulakan acara bercelotehnya...sambil didengari dengan penuh khusyuk dari rider2...he..he...

Siapa tak kenal Tok Penghulu..ceria dan ramah..









Disini kami mengambil masa yang agak lama..untuk menikmati pemandangan dari aras yang tinggi. Mengikut kata Tok Penghulu. Next time bila ada perayaan Tahun Baru ataupun sambutan hari Merdeka kita berkayuh ke Kota warisan mendaki Bukit 360 untuk melihat percikkan bunga apai..idea yang menarik tu...





Shahrin orang yang paling banyak bekerja pada malam itu..turun naik..mencari para rider..Kuat Shahrin nie..sesuai dengan wataknya sebagai runner.












Farid & Fendi tersenyum tanda puas agaknya...stelah melepaskan nafsu serakah mereka memperkosa Bukit Pencawang dan Bukit 360..tanpa mengira ada sesetengah rider memandang mereka..








Watak2 pada malam itu..pelbagai reaksi dilontarkan untuk menunjukkan tanda rasa puassss...




Acara bergambar di Puncak 360...
Gembira tanda puas dan pasti menjadi satu kepuasan.















Setelah puas menikmati pemandangan diPuncak 360..acara berkayuh pulang diteruskan.
Bila balik masing mula menunjukkan daya pecut yang tinggi.











Finally sampai sudah di tapak permulaan...masing2 merasakan satu pengalaman baru berkayuh di Kota Warisan diwaktu malam...










Setelah memastikan semua rider selamat sampai dan basikal masing diorokkan dimana2 yang patut maka acara makan2 bermula...




Wajah2 lesu dari para rider dan menunggu hidangan di hulurkan...













Masing2 puas menceritakan pengalaman berkayuh..sambil disulam dengan lawak jenaka dari kawan2 yang lain...hih..huh..huh...



Tengah dok syok lepak Wan a.k.a F6 meminta diri untuk menruskan kayuhan pulang ke Banting. Kuat Bro nie berkayuh dari Banting sorang2 semata2 nak sertai Nite Ride Kota warisan.
Cuma nasihat saya..seelok2nya berkayuh kena ada partner..risau kalau jadi apa2 hal...ingat tu Wan a.k.a F6.







Masa dok lepak2 nielah yang paling tak tahan bila Bro lob menceritakan sejarah hidupnya..bak kata orang tak kering gusi dan memenatkan dengan hilai ketawa dari aksi2 Bro lob. Kalau Bro Lob ada sememangya meriah. Melihat dari perwatakkan dan gaya hidupnya Bro lob memang sempoi..walaupun hakikatnya beliau....sendiri tahu sudah la.....



Masa inilah Bro Lob menceritakan pengalamannya dan aku masih ingat antara kata2 yang dikeluarkan oleh Bro Lob.

Di "hutan saya ibarat bunga..tapi di pekan saya seperti shampahhhhhh....." Nak tahu apa tu..rajin2 lah berkayuh dengan pujMAC dan Bro Lob.






Berkahirnya cerita dan petikkan pujMAC NITE RIDE_OFFROAD Kota Warisan...jangan lupa next kayuhan Putrajaya / Cyberjaya.

No comments:

Post a Comment