Assalamualikum serta Salam Sejahtera Kepada pengunjung Blog PujMAC "Please Sign this Guest Book" sebagai tanda menyokong perjuangan PujMAC dalam arena MTB Sekian Terimakasih

Wednesday, April 8, 2009

RE:- Minggu 13_2009 - Selangor Mountain Bike Challenge

Salam & Hello!!!,

Tadi balik kerja terus buka BBS, nak cari barang sikit..lepas tu bosan punya pasal terus buka blog...and search anothers MTB friends blog's...terjumpa la result Selangor MTB Challenge..so aku ambil keptusan publish dlm blog..bukan nak menunjuk....(result bukan baguspun) tapi untuk buat kata2 semangat pd rakan2 yg lain sempena Nibong Tebal Jambori akan datang nie...he..he..Go PujMAC GO!!!!


Bro Amir, Assry, Yusof a.k.a Kulat & Ekram

Please click for Selangor MTB Challenge result

_____________________________________________________________________________________________

Sunday: 29-03-2009

Location: Kg, Bkt. Lagong Sungai Buloh
Meeting Point:
Shell KESAS
Race Start: 9.00am

Hari yg dinanti2kan telah muncul, dengan semangat yg membara PujMAC team turun buat kali ke2 for event MTB, selepas Kulim Kedah. Kali ini PujMAC menyertai "Selangor Mountainbike Challenge'' dimana disertai oleh Bro Kulat,Bro Amir,Bro Ekram serta aku selaku blogger. Manakla Hafizun bersama gang dari Nilai N9.

Amir,Kulat Assry & Ekram bersiap sedia untuk Selangor MTB Challenge


Plat No yg akan digunakan:-
1. A019 _ assry
2. A020 _ Rostan (Bro Kulat)

3. A021 _ Ekram

4. A022 _ Amir


Seawal 7am PujMAC bertolak menuju ke Bukit Laggong Sg. Buloh for Selangor MTB Challenge dimana berkumpul di Shell KESAS sebelum bertolak ke destinasi seterusnya..



Emm..ganas aje nampaknya...especially for big event...


PujMAC Team sibuk set_up bike...


Tekun serta sibuk..menyediakan jenetra masing2...dengan harapan kali
ini PujMAC mampu membawa pulang sesuatu untuk Club...


Setibanya disana terserempak dengan Bro Hafizun dimana dia juga menyertai Selangor MTB Challenge, walaupun dari mulanya dia tidak menyertai perlumbaan ini. Setelah berbual2 rupanya dia bersama dengan group2 dari Nilai. Setelah semuanya selesai PujMAC terus menuju ke start point yg berhampiran dengan Hospital Sg Buloh.



Setibanya di Start Point, kami lihat semua para peserta sudah bersedia untuk menyahut cabaran, sementara menunggu masa untuk dilepaskan kami lihat berbagai ragam serta gaya para pelunba untuk Selangor MTB Challenge kali ini.


Para peserta sedang menanti untuk dilepaskan...


Khemah Usrusetia..untuk "Selangor Mountainbike Challenge"

Setelahbegitu lama menunggu saat yg dinantikan bermula...kali ini event dibahagi kepada 3 bahagian, selangor open ,open category,veteran dan wanita category. Peserta dilepaskan tepat jam 9.00am


Selangor/Open Category maps


Selangor/Open Category dilepaskan....
Open Category (14 Years above) & Open Selangor Category (14 years above)


Maps for Women & Veteran Cotegory


Women & Veteran Cotegory dilepaskan.. selepas 5 minute selangor/Open
bermula
Veteran Category (45 years above) & Woman Category (14 Years above)

Para peserta harus melalui kawasan road sejauh 7 kilometer, sebelum roda mencecah offroad. Kelihatan masing2 menghayun crank untuk berada ditahap hadapan... so team PujMAC lead by Kulat especially on the road. Apabila roda mencecah offroad, aku mula memecut diikuti pula oleh bro Kulat. Track apabila dilihat amatlah menyedihkan..seolah dah macam jalan nak pergi sawah aje...


Lihat la..track offroad di Selangor MTB Challenge


Satu lagi halangan yg aku sendiri kurang pasti...adakah saja dibiarkan atau pokok tumbang disebabkan ribut melanda sebelum hari perlumbaan.

Sebaik melepasi anak sunagi yg pertama, aku dikejutkan dengan keadaan bike aku yg tiba-tiba tidak mampu lagi memutarkan roda...aku benar kecewa dengan keadaan itu sedikit sebanyak mematahkan semangat aku untuk meneruskan kayuhan. Namun tidak Bro Kulat sampai dan memberi sedikit sokongan moral serta bantuan. Thank to Bro Kulat..u always be there.... Setelah bertarung berkayuh didalm offroad yg penuh dengan perit dan jerih kami rasakan track ini benar2 sukar bagi peminat MTB, walaupun aku dengar ada suara2 sumbang merungut akan keadaan track, namun semangat yg kental membuatkan pecinta MTB meneruskan kayuhan. Namun ternyata sekali lagi kejutan yang benar2 menduga tenaga bagi pencinta MTB.

Aku pasti..tidak seorangpun peserta MTB mampu mengayuh didalam keaddan track yg sebegini....


Apa lagi yg mampu dilakukan lagi selain MTB (mari tolak basikal)


Semua beratur, seolah nak masuk toilet la pulak.....

Namun pasti peminat MTB byk yg meneruskan kayuhan..walaupun aku rasa untuk mereka merampas selaku "JUARA" tidak mungkin sama sekali..memandangkan keadaan track yg tidak menyebelahi mereka. Semangat untuk menghabiskan kayuhan harus diteruskan.


2nd bukit didalam Selangor MTB Challenge....

So seperti biasa kena tolak la...tak mampu lagi aku untuk terus berkayuh...


Bro Kulat jugak turut menjejaki langkah yg sama....terfikir dihati aku..adakah insan lain yg mampu memutarkan cranknya...!!! Maybe Bidi dari Utara agaknya yg mampu...

Oleh kerana stamina dan mental benar teruji dikayuhan ini...aku selaku blogger for PujMAC tidak mampu lagi untuk mengambil gambar2 yg seterusnya. Aku dan Bro Kulat meneruskan kayuhan ke penamat... Sesampai di penamat aku lihat pujMAC member's yg lain sedang berehat sakan...

Sham, Amir_PujMAC, Ekram_PujMAC, Din Sepcialized serta Fizun sedang berehat melepaskan penat...Tahniah Bro..."Mission Completed"


Berehat!!! samabil termenung memikirkan nasib si "Giant Merah Putih"


Sempat bertemu dengan Bro Bidi Champion Jambori Kulim,serta sempat bertukar2 pendapat.

Kami sempat juga berbual dengan Bro Bidi Champion Jambori Kulim yg lalu, sedikit kecewa dari air mukanya apabila beliau mengalami kemalangan yg agak serius jugak walaupun hampir 2 kilometer lagi untuk tamat serta memenagi perlumbaan Selangor MTB Challenge. Namun sudah tersurat kali ini kemenangan tidak memihak kepadanya. Bro Rostan juga sempat menjenguk kami di akhir perlumbaan, tanda memberi semangat kepada PujMAC member's.


Champion Open Category


Champion Women Category

Remarks: Manakala "Cahampion for Veteran" tidak pasti siapa..kerana ada sedikit
kekeliruan
by the way we belived..organizer dah settle semua tu..


Thanks to organizer for the "Selangor Mountainbike Challenge"...see u next time..



No comments:

Post a Comment