Assalamualikum serta Salam Sejahtera Kepada pengunjung Blog PujMAC "Please Sign this Guest Book" sebagai tanda menyokong perjuangan PujMAC dalam arena MTB Sekian Terimakasih

Thursday, March 4, 2010

Kayuhan KESAS Highway

Kali ini aku diberi tugas oleh Chif untuk update pujMAC blog, disebabkan Chif berehat berkayuh selama 2minggu so tugas2 pujMAC activity diletakkan kepada Jayen,Gtnik & Shahrin (aku la tu). Bukan mudah nak buat semua tu..tapi dari hasil tunjuk ajar Chif dan rakan2 pujMAC activity harus diteruskan begitu juga dengan blog. So kali ini aku sebagai penulis blog akan memastikkan yang terbaik..so kalau cerita2 aku nie tak best janganlah marah..yek..akupun dok belajor nie..nak jadi penulis blog..he..he..

Total rider pada malam itu adalah seramai 19 orang..mereka bernai menyahut cabaran di Kayuhan KESAS. Maaf le..aku tak mampu nak mencatit semua nama kat sini..sebab aku tak berapa ingat...
Tepat jam 9.00pm kelihatan IBIS Loga dah tersenggih menunggu dengan penuh semangat sekali..dah lama betul dia nie berehat..maybe sibuk dengan tugas agaknya. Tidak lama kemudian keadaan semakin meriah dengan ketibaab para rider2 yang lain. Masing dah tak sabar untuk berkayuh. Jentera mula dibawa turun dan diperiksa bagi memastikkan set up yang terbaik.

Kayuhan kali ini diketuai oleh Jayen, manakala aku sebagai sweeper..menggantikkan GtNik yang tak muncul malam tu.



















Tepat jam 9.50pm kayuhan baru bermula, kelewatan sekali lagi terjadi kerana menunggu salah seorang rider yang terlewat timbul. Aku harap next time make sure rider datang awal agar semangat tidak pudar lagipun kasihan kat rider2 yang dtg awal.






Dipersimpangan Kinrara kami berjumpa dengan sati couple untuk joint pujMAC berkayuh. SO malam tu para rider's dah mula naik hantu..masing2 dah mula pecut..tiba2 kelihatan salah seorang rider semakin perlahan kayuhannnya dan terus perlahan..lalu beliau minta undur diri. So aku meneruskan kayuhan setelah memastikkan rider itu pulang dengan selamatnya.








So aku meneruskan kayuhan setelah memastikkan rider itu pulang dengan selamatnya. Setelah melepaskan penat lelah di Hnetian Hicom sambil beramah mesra kayuhan pulang diteruskan. Pada peringkat ini rider dah mula naik hanti semula masing2 mula memecut dengan lajunya. Mungkin merasakan yang hari dah semakin lewat dan kyuhan kesas ditamatkan hampir jam 12am.





Selaku 2nd blogger merangkap Chif..he..he..aku mengucapkan terimaksih kepada semua rider yang sudi hadir pada malam itu. Dan rajin2lah memantau pujMAC blog untuk kayuhan2 dimasa2 akan datang.

Amacam gang..boleh ke aku jadi blogger nie...thanks from Shahrin...

No comments:

Post a Comment