Assalamualikum serta Salam Sejahtera Kepada pengunjung Blog PujMAC "Please Sign this Guest Book" sebagai tanda menyokong perjuangan PujMAC dalam arena MTB Sekian Terimakasih

Thursday, September 10, 2009

PujMAC Ramadhan Nite Ride-3_09

Date: 09_September_2009
Time : 11.00pm
Distance Expected: 30+++
Cycling Time: 1 hour 25 minute
Total Time: 1 hour 46 minute
Actual Distance: 30.64kilometer
Leader: Giant a.achik


PujMAC Ramadhan Nite Ride_09 muncul lagi setelah sekian lama menyepi. Seperti biasa calendar pujMAC sudah lama terbentang didada blog. Berkat blog yang ada maka ada beberapa rider..mula contact and bershout box bersama pujMAC member..bertanyakan kayuhan yang akan diadakan.



Tepat jam 10.30pm aku lihat dah ramai yang muncul dan masing mengambil kesempatan untuk set up MTB, sementara menunggu riders2 yang lain, dan aku pecaya maybe ramai yang press pedal kereta lebih kearah maximum..memandangkan petang tadi di shoutbox tertulis perkataan ini.

penting \"SESIAPA YANG NAK JOINT KAYUH MALAM NIE SILA SMS BRO YETI, NO ADA TERTERA DIATAS. 10.30 MTB SET UP...11.00PM RODA GOLEK lambat bye2....
09-09-09, 08:01 PM



Leader Bro Giant a.achik orang yang palig lewat sampai...memandangkan dia adalah Leader pada malam itu...kami rider's yang lain hanya mampu mendiamkan diri...maybe ada alasan yang tersendiri..menyebabkan dia terlewat..

Terkejut aku bila giant a.acik bawak MPV besar...rupanya2nya kereta sport dia accident petang tadi...sorry to hear that.

Para riders sedang sibuk set up jentera masing2



Apabila semua sudah ready...aku dikejutkan dari Bro Yeti_K..aku ingatkan form apa yang nak diberi rupa2nya map route untuk malam tu...terfikir lak aku camner nak kayuh kalau sebelah tangan asyik dok tengok map route....

Bro yeti kena study to maximum cam ner nak guna Garmin 705 tu..aku tahu susah..tapi wang dah dibelanjakan dgn angka yang agak besar...so sila study rugi tak guna ooooo...

Giant a.achik sedang melihat route map..sambil diperhatikan oleh Karenman (dlm hati karenman..bila la wife aku nak bersalin nie....)




Rider pada malam itu.
Yusri, Iyan,Yeti_K,Karenman,Giant a.achik,Shahrin,David & Jayen

Sorry quality pic tak memuaskan...biasa la...silap teknik selalunya hp nokia N82 blogger jarang menghampakan..



Kami melihat jam tepat 11.00pm..so kayuhan harus diteruskan..siapa yang lewat alamtnya:-

penting \"SESIAPA YANG NAK JOINT KAYUH MALAM NIE SILA SMS BRO YETI, NO ADA TERTERA DIATAS. 10.30 MTB SET UP...11.00PM RODA GOLEK lambat bye2....
09-09-09, 08:01 PM

Baru dok nak tekan pedal tiba2 Nokia N82 aku berbunyi...

Bro: Mana?
Blogger: Dah jalan dah..siapa nie
Bro: Nie khalid a.k.a Canapus
Blogger: Cepat....baru 2 minit start...
Bro: Ok2....




Finally Khalid a.k.a Canapus sampai jua...
Yang nyata kedatanganya disambut baik dengan salam dari Bro Jayen...(dlm hati aku..bagus anak2 buah aku nie..very friendly..)

Kami meneruskan kayuhan, aku paling terkejut malam tu..sebab leader kayuh sungguh laju...caya la a.achik...avearage speed 28..kadang2 terasa nak pancit jugak..tapi sebagi blogger a.k.a chif kena control la jugak...malu kat anak buah...





Yang paling mengerikan berkayuh sudah hampir mencecah 16 kilometer..tapi masih belum stop...wah power sungguh mereka malam tu..semangat...TAHAP!!! petikkan dari kata2 Bro GtNik

Finally kami berhenti rehat setelah berkayuh Non-Stop sejauh 16 kilometer. Aku tengok David cukup power berkayuh...aku rasa dia selau main road agaknya..by the way..keep it up..thanks David..kadang2 lead the kayuhan...





Setelah berehat kami meneruskan kayuhan kami...yang pasti aku tak sure hala tujunya...bagi kami yang lain..janji kayuh dan terus berkayuh..yang pasti enjoy..


Tapi yang pasti aku lihat dihadapan ledaer silih berganti, a.achik diganti oleh karenman dan kadang2 aku lihat Davidpun sama..ha..ha..bak kata Upin & Ipin BETUL_BETUL....





Giant a.achik..steady aje Lead malam tu...tarik sampai 30k/h, terkejut aku...sampai Yeti_K pun mula berkata2..pehhh..power tul malam nie...

Jayen pula, mula sound kat a.achik..slow sikit..member kat belakang jauh sangat la...

Tapi nyata giant a.achik lansung tak layan..maybe teruja kot sebab jadi leader




Kami masih mencari jalan yang terbaik untuk berkayuh..tup-tup aku dengar..Jom layan Wisma Putra...fuhhh terkejut aku dengar...

So apa lagi...maka rider tarik menuju ke Wisma Putra yang terkenal dengan climbingnya....







Climbing ke Wisma Putra diteruskan..pehh..aku dok belakang sekali..terus tarik kawan2 yang lain...apabila melihat dah ramai yang hampir2 kecundang...tapi dalam hati mereka kuat betul semangat nie..sekali lagi Upin & Ipin berkata2 BETUL-BETUL....

Masing2 memerah tenaga to maximum..kepad riders yang sudah biasa melaui Wisma putra pasti tahu tahp ketinggiannya...






Sebagai bukti..inilah Wisma Putra yang berjaya ditakluki oleh pujMAC dan rakan2 yang lain..yang pastinya tidak seorangpun yang menolak basikal..memanjat Wisma Putra..SYABAS....

Aku sempat merakamkan..picture di Wisma Putra..tanpa Leader..sebab dah tak larat sangat..climbing..kesian a.achik..by the way..ur the GOOD Leader last night

Setelah puas berehat kami mula layan DH Wisma Putra..vudeo akan di publish kemudian...


Kayuhan yang semakin hampir kepenamatnya...
maka bermula la kayuhan santai..namun aku lihat riders malam tu seolah kurang puas berkayuh...












Bro Khalid a.ka. Canapus, baru berpindah dari JB ke putrajaya Bro nie...next time kita layan lagi Bro...rajin2 la pantau pujMAC blog...










Iyan..yang menyepi sekain lama..akibat disyaki denggi...sudah mula aktif kembali..yang pasti ECC adalah Jamboree yang pertama buat Iyan...Keep it Iyan..pujMAC always behind you.









Kareman..weekend husband...berdesup bila kayuh..macam gian aje...sambil kayuh dok bila hari dan waktu..maklum la..tak sabar dok tunggu org baru..insyaallah..pujMAC doakan semoga selamat semuanya...










Yusri, jiran office aku...(dekat aje office dia dgn office aku) boleh tahan jugak dia berkayuh..kuat..dengan jentera JAMISnya..











David...kuata betul dia..dengar cerita selalu layan road puchong-putrajaya...next time you lead pulak David..we are follow...











Shahrin..new pujMAC member...dia niepun kuat jugak berkayuh..org harapan pujMAC nie kalau ada mana2 event...











Bro Jayen..sememangnya tidak mengecewakan..kayuhan bertambah mantap..jarang dok belakang...sehinggakan blogger terpaksa dok kejar dia untuk snap pic...penat kerja blogger nie...









YESSS!!!! Leader kita malam tadi...kayuh dah la laju..pas tu dok senyum lak..cam tak penat aje si a.acik nie...

Steady la..next time Leader lagi...kalau ada Garmin 705 mesti a.achik belasah to maximum..(beli la a.achik )








Tepat 12.45am kami sampai ke tempat permulaan...berehat sambil bercerita tentang kayuhan ....cerita kami tidak habis disitu,malah disambung ke "Mamak Double Trouble" lead by Iyan.

Yang pasti kayuhan malam tadi memang seronok,teruja, enjoy serta rasa cam nak putus nyawa...thanks to David,Yusri & Khalid..joint berkayuh dgn pujMAC.

Next Ride?????...rajin2 pantau pujMAC blog.

Di "Mamak Double Trouble" macam story yang kami ceitakan..hingga tercetus idea untuk menghantar wakil di:-

24 Hours of Mountain Bike Cross Country Race
Date: 13th until 15th November 2009.
Closed Date: 18th October 2009
Venue: Sri Menanti Negeri Sembilan

Siapa agak2nya wakil kita....tunggu dan lihat...


No comments:

Post a Comment